vineri, 18 mai 2012

Scurta introducere

    Sunetul unei chitare ii calmeaza pe foarte multi oameni si ii face sa se relaxeze. Dar daca am vrea totusi sa ii calmam si noi pe altii? Asta inseamna ca trebuie sa invatam sa cantam la chitara. Nu este foarte greu si daca aveti vointa sigur o sa reusiti, mai mult sau mai putin usor, sa cantati la acest instrument. Si eu sunt un chitarist amator, cant din Decembrie 2010 si as vrea sa impart cu voi cate ceva din ce am invatat si ce am patit.
    Mai intai sa va spun doua-trei lucruri despre cum am ajuns eu sa cant. Era o zi de decembrie si pierdeam vremea pe Youtube cautand ceva muzica. La un moment dat am gasit o melodie care mi s-a parut interesanta inca de cand am citit titlul. Melodia se numea Musterion, cantata de Joe Satriani. Am zis totusi sa o ascult, chiar daca la momentul acela nu ascultam nimic in afara de Red Hot Chilli Peppers. Nu m-am gandit ca o sa aiba un asemenea impact asupra mea. De cand am auzit primele note de chitara mi s-a zbarlit parul, lucru ce mi se intampla doar daca ascult ceva foarte frumos sau emotionant. Am ascultat-o pana la capat si apoi de inca vreo cateva zeci de ori. Nu puteam sa ma opresc din ascultat. Intr-un final am decis sa mai caut melodii de la acest Satriani, sau Satch dupa cum i se mai spune. Cu cat ascultam mai multe melodii, cu atat Red Hot Chilli Peppers mi se pareau din ce in ce mai neinteresanti. Out of the sunrise, Flying in a blue dream, Ghosts, I just wanna rock, melodiile astea mi se pareau facute de o fiinta care a depasit cu mult standardele pe care le stiam eu in chitara. Apoi mi-am spus: De ce sa nu ma apuc si eu de chitara si sa invat sa cant ca omul asta? In fond, ce am de pierdut? Si asa am luat chitara tatalui meu, o chitara acustica Reghin de prin anii '70, un pachet de corzi si am inceput sa caut diverse lectii pe internet. La inceput acordurile mi se pareau o durere si m-am gandit sa le las pentru mai tarziu. Am cautat pe net Light Years Away, tot de Joe Satriani si am dat peste o lectie ce te invata sa canti intro-ul de la aceasta melodie. Mi s-a parut extraordinar ca am invatat-o foarte usor si suna foarte bine. In ziua aceea m-am hotarat sa continui sa invat si pana astazi nu mi-am pierdut daruirea si vointa.
      Chiar daca la inceput unele lucruri par foarte greu de retinut sau inteles, cu timpul totul se va lumina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu